Saturday, June 06, 2009

شکوائیه

طبق آخرین خبر، انجمن «ضکان» (ضایع کنندگان الف نون) طی چند روز اخیر اعلام وجود نمود.

1- آقای دکتر الف نون اعلام کرده بودند که بلر کتباً عذر خواهی کرده. بلر هم کتباً اعلام کرد که هر کاری کرده عذر خواهی نکرده.
2- آقای معین هم گفت قضیه ستاره دار شدن دانشجوها هم مربوط به زمان ایشون نبوده.
3- آقای ناطق فرمودن فعلاً ایشون رو می بخشن.
4- آقای هاشمی گفتن حالا خدمتتون هستیم.
5- آقای خانم رهنورد هم که گفتن اگه مدرک قبولی در کنکور میخواین خوب اینو زودتر بگین بابا. اینهمه بگم بگم نداشت که.
6- آقای صفایی که همین الان تو صف دادگستری ایستاده که عریضهء شکایت نامه بنویسه.

خوب منم خیلی دوست دارم جزو انجمن ضکان باشم، یه حرفهایی دارم برای نگفتن:
1- دکتر در مورد انقلاب دولتی که رخ داد هیچی نگفت. چطوری شد که نصف دولت رفتن و یه نصف دیگه اومدن؟

2- قضیه اینهمه مدیری که عوض شدن چی بود؟ بشمریم: بیست و شش تا روسای بانکها، مدیران ایران خودرو و سایپا، روسای فدراسیونها و سازمانهای ورزشی و... بازم بگم؟ بگم؟ بگم؟ بگم؟

3- بحث فوقش لیسانس و دکتری عمران و شهرسازی و تونل اینها که دقیقاً چه زمانی و در ضمن داشتن کدام مسئولیت دولتی کسب شدن؟ با بورسیده کدوم سازمان دولتی و از بودجه کدوم مردم؟ ضمناً از وقتشون برای خدمت در کدام سازمان گذاشتن برای درس خوندن که تونستن دکترا بگیرن؟ و چه جوری شد که یک استاندار از کار بیکار شد و رفت استاد دانشگاه شد و بعد هم از استادی دانشگاه ییهویی شد شهردار و از اینجور حرفها دیگه.

4- یه بار دیگه توضیح بدن ببینیم ایشون کی به امور مملکتی رسیدن. خوب، ایشون از شهریور 84 تا شهریور 88 که سر کار باشن، حدوداً 1460 روز مسئولیت داشتن. حالا یه آمار دقیق بدن لطفاً ببینیم برای هزار و چهارصد روز، ایشون دقیقاً چند تا سخنرانی داشتن؟ چند تا افتتاحیه؟ چند تا سفر استانی؟ چند تا سفر خارجی؟ چند تا شرکت در مجالس و مراسم؟

5- ایشون فرمودن 322 هزار تیتر علیه ایشون در مطبوعات نوشته شده. اول که بگن دقیقاً کدوم روزنامه ها؟ مگه روزنامه غیر تعطیل هم داشتیم که مایل باشه علیه جناب رئیس بنویسه؟ دوم، با توجه به 1460 روز مسئولیت ایشون که تا بحال 1390 روزش گذشته، منهای روزهای تعطیل که میشه حدود 1104 روز، چطوری ممکنه روزی 292 تیتر علیه ایشون تولید بشه؟ چطوری ممکنه این تعداد واقعی باشه و ایشون حتی یه لحظه هم به ذهنش خطور کنه که ممکنه نزد مردم ایران کمترین عزتی داشته باشه؟

6- آقای دکتر به حرفهای در سطح عوام خیلی علاقه دارن. من هم به زبان عوام ازشون می پرسم. دولار، همون کاغذ پاره معروف در زمان شما چند بود و چند شد؟

7- آقای دکتر، بنزین در زمان شما چند بود و چند شد؟

8- آقای دکتر، در زمان شما قیمت گاز، برق، تلفن، برنج، نان، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و... چند بود و چند شد؟ ضمناً خواهش می کنم ایندفعه بجای پرسیدن از قصاب سر کوچه، قدم رنجه فرموده از بازار روز هم یک سئوالی بفرمائید.

9- آقای دکتر، در زمان شما قیمت مسکن و زمین چه در تهران و چه در شهرستان ها، چند بود و چند شد؟

10- آقای دکتر، حقوق بازنشستگان را فرض کنیم خوب و عالی و شاهانه. حقوق کارمندان و مهندسان چند بود و چند شد؟

11- آقای دکتر، میدانید گرفتن ویزا برای یک ایرانی قبلاً چند ساعت وقت می گرفت و الان چقدر؟

12- آقای دکتر، میدانید به محض خروج از ایران در چند کشور دنیا انگشت نگاری می شدیم و الان در چند کشور؟

13- آقای دکتر، به نظر شما چند کارگاه چوب در کشور به دلیل ورود محصولات چینی در آستانه ورشکستگی هستند؟

14- آقای دکتر، به نظر شما چه باید بر سر صنعت شکر می آمد؟

15- آقای دکتر، به نظر شما وقتی دولت هیچ سوبسیدی بابت بنزین نمی دهد، چرا باید از خودروهای وارداتی اینهمه مالیات بگیرد؟

16- آقای دکتر، چرا در حالی که بزرگترین خودروسازهای جهان در حال ورشکستگی هستند، خودروسازهای داخلی به اتکای دولت تا یک سال دیگر محصولاتشان را پیش فروش کرده باشند؟ چرا در این روزها هیچ کدام از آن عقل کل های همیشگی به فکر خرید یکی از همین کارخانه های ورشکسته نیستند؟

17- آقای دکتر، پول نفت را که فهمیدیم کجا رفت. فرض کنیم رفت توی خزانه، هیچ کار غیر قانونی هم اتفاق نیفتاد. بعد از خزانه کجا رفت؟ کدام قلم از اقلام زندگی مردم ارزان شد؟ کدام واردات قطع شد؟ کدام گرانی متوقف شد؟

18- آقای دکتر، همین اواخر در یک شب طوفانی، همراه با رعد و برق فرمودید که پسرای فلانی و فلانی دستشون به چرک کف دست مردم آلوده شده. بهتر نبود صبر نمی کردید تا انتخابات و همان موقع که می فهمیدید همین آبروریزی که الان راه انداختید را بپا می کردید تا مردم بفهمند که شما واقعاً دلتان برای مردم سوخته نه برای میز ریاست؟

19- آقای دکتر، ما که ادعای خوش زبان بودن نداریم. متلک گویی های خودمان را هم اصلاً انکار نمی کنیم. اما خداییش طرفدارهای خودتان روی ماها رو سفید کردن. از هر ده کلمه شون یازده تاش یا دشمنه، یا زمین خوار، یا مال مردم خوار یا متلک های دیگه ای که اونجای آدم رو سفید می کنه. مثالش ایرنا، کیهان، خانم رجبی و...

20- آقای دکتر، ما که سنگ خاتمی رو به سینه نمی زنیم. اما خداییش وقتی پای سخنرانی هاش می نشستیم حالمون بد نمیشد. حداقل یه حرفی نمیزد که فرداش از ده جا تکذیب بشه و بیست نفر ماست مالیش کنن. حالا هم اصلاً اصراری به مهندس نداریم. ما حتی حاضریم به سردار رای بدیم اما به شما نه.

No comments: