Tuesday, December 20, 2005

آموزش عملی: بیایید «خر» باشیم

تجربه ثابت کرده بهترین جواب برای سخت ترین مسائل، احمقانه ترین جوابیه که میتونه به ذهنت خطور کنه.
در این جور موارد من خیلی سعی نمی کنم خودم رو عاقل جلوه بدم. احمقانه ترین حرفی که به ذهنم میرسه رو در اسرع وقت به زبون میارم. بدترین اتفاقی که میفته اینه که دیگرون بهت اعتراض می کنن (یا تو ذهنشون فکر می کنن عجب خریه!) . اینجوری دیگه تمام تلاش و فعالیت فکری ات رو هدر ندادی برای جلب نظر اونا.
باور کن همه چی خیلی ساده میشه.

مثلا یارو راجع به اثر میدان مغناطیسی روی شنوایی حرف میزنه و ازت میپرسه راستی می دونستی برای استفاده از تلفن باید حتما از گوش چپ استفاده کنی؟... و تو با یه قیافه متفکرانه به یه نقطه دوردست خیره بشی و بگی: اومممم. آره. این قضیه منو یاد اون مثل قدیمی میندازه که می گفتن خیار رو اگه از ته بخوری تلخ میشه...(به ربطش اصلا فکر نکن)

در نود و نه درصد مواقع وقتی از این روش استفاده می کنم طرف یک دفعه سورپرایز میشه! میگه وای! این کاملترین و بهترین چیزی بود که شنیده بودم! تو چقدر دانشمندی!!! تو واقعا همه چیز رو میفهمی...

No comments: