Monday, September 01, 2008

نقشه راه مجلس شورای اسلامی را دیده اید؟

نقشه خوبی است. همگامی و همدلی با مردم، درس گرفتن از تجربیات، آمادگی برای مقابله با توطئه دشمنان، دیدگاه باز و متفکرانه، جلوگیری از فقر و نیز جلوگیری از تجمل گرایی و هزار کلمهء طلایی دیگر.
فرمایشات رهبر، که برای او احترام زیادی قائلم، کلیدهای طلایی و زیبایی برای ترسیم یک نقشه راه خوب است. اما چیزهای دیگری نگرانم می کند که متاسفانه خیلی فراوان تر از این «معتقد نما»یی بعضی از آقایان مشاهده می شود.
به یاد بیاورید نامهء رهبر به رئیس جمهور و درست یادم نیست بعضی مسئولین دیگر که در آن به تورم افسار گسیخته و فقر روز افزون مردم اشاره شده و درخواست شده برای مهار آن کاری صورت پذیرد.
همچنین به یاد آورید نامهء پیگیری رهبر بعد از دو برابر شدن نرخ تورم در یکسال گذشته و تاکید وی بر اینکه ایشان همچنان نامه خود را به تاریخ روز پیگیری نموده و نتیجه طلب می کنند.
اما باز هم میبینیم که کارشناس نمایان خود شیفته برای بزرگنمایی گزارش فعالیت های خود اصلاً فروگذار نمی کنند، اما متاسفانه قطعی برق همچنان ادامه دارد، بنزین به بهانه حذف سوبسید گران و گرانتر می شود، بودجهء بنزین کم می آید؟؟؟؟؟؟ تورم هر ماه رکورد جدیدی میشکند و در همین ایام گزارش بسیار جذاب و دلپذیری هم منتشر می شود از چند برابر شدن تولید نیروگاه ها در دولت نهم.

لااقل کسی پیدا نمی شود که این آخری را جواب بدهد که نیروگاه با نان بربری فرق دارد و ظرف چند روز به وجود نمی آید. بلکه از زمان سرمایه گذاری تا راه اندازی یک نیروگاه بیش از سه سال وقت لازم است و به این ترتیب، این نیروگاه ها ثمره تلاش دولتهای قبلی است.

ترسم از این است که این نقشه راه مجلس شورای اسلامی هم تنها تابلو نقاشی مدرنی باشد که تحت فایل پی دی اف ترسیم شده و به جز پیراهن عثمان بودن کاربرد دیگری پیدا نکند. ترسم از این است که این ها ترسیمی بیش نباشد. ترسم از این است که اینها لقلقه دهانی بیش نباشد. ترسم از این است که اگر رهبر این سخنان را نمی گفت، نقشه راه مجلس جور دیگری بود یا فرقی نمی کند، همین الان هم ممکن است به راه دیگری برود.

تصمیم دارم بصورت روزانه تعجب های خودم را هم یادداشت کنم.

تعجب امروز:
اول
مجلس لایحه دولت برای پرداخت بدهی اش به بانک ها را تصویب نکرد. دقیقاً در اخبار همین امروز آقای باهنر به دولت توصیه کرد که برای کسری بودجه های به وجود آمده لایحه متمم را زودتر آماده کند.

دوم
وزیر نیرو قول داده که از نیمه دوم شهریور قطعی برق نداشته باشیم. شاید آقای وزیر به جداول توزیع بار که در سایت توانیر منتشر می شود نگاهی انداخته و این را گفته. شاید هم نه. اما بر اساس آمار سالهای قبل، پیک بار تابستانی از ابتدای شهریور رو به کاهش می گذارد و طبیعی است که دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. در حقیقت خدمتی رخ نداده. همین.
سایت گزارشات آماری توانیر را ببینید

سوم
فمینیست های مدافع حقوق زنان تا دیروز در و دیوار را گاز می گرفتند که لایحه ضد حقوق زن به مجلس رفته. مجلس امروز پرونده لایحه را بست. منتظریم ببینیم دوستان فمینیست دیگر چه چیزی پیدا می کنند برای جیغ زدن. امیدوارم فمینیسم با اسلام تضادی نداشته باشد یا لااقل فمینیستهای کشورمان اندکی مسلمان باشند.

No comments: