Monday, May 26, 2008

یکی از تهوع آور ترین ترجمه های عمرم را امروز خواندم
این سایت مربوط به یکی از پروژه های منحصر به فرد مملکت است که درست در آستانهء روی کار آمدن دولت نهم دقیقاً به دلیل تغییر دولت و تغییر مدیران مناقصهء آن باطل شد و بعد از یکی دو سال دولت با کمال افتخار آن را برای فروش گذاشته است.
آقایان و بانوان عزیز!
معرفی میکنم
طرح تیتانیوم کهنوج
http://www.irantitanium.com/titaneng/index.htm

اگر با فلز تیتانیوم آشنایی ندارید لازم است ذکر کنم که این فلز ماده اصلی برای ساخت قطعات هواپیما و موشک است. به عبارت بهتر تولید این فلز یکی از مرزهای بین کشورهای صنعتی و غیر صنعتی است.
کاربرد مهم و حیاتی دیگر این فلز استفاده از آن به صورت اکسید و به عنوان پایهء رنگ سفید است. شاید ندانید. اما تعداد دارندگان دانش فنی تولید پایه رنگ سفید (پیگمنت) در جهان در اختیار انگشت شمار شرکتهای خاصی است که دوست ندارند ایران رقیب آنها باشد.
مدیران عزیز ما در سازمان گسترش که صاحب این معدن است، اکنون چوب حراج برای فروش این معدن را زده اند. (اولین مزایده در آبان 86 بوده)
به امید روزی که یکی از همین خارجی ها بیاد و این معدن طلا رو بخره و بعد هم به قیمت خون پدرش به خودمان بفروشه
شاید حداقل ترجمهء اطلاعات نیم بند فنی توی سایتشون رو درست کنن

2 comments:

Anil said...

salam , khobin ?
rastesh man omade bodam maniye vazheye " pedagojic " ( albatte khodeton be aslesh pey bebarin ) beresam , vali chizi naneveshte bodin . age mishe be manam begin shayad masire zendegiye manam baste be in ebarat bashe . mamnon misham

Anil said...

lotfan ba in adres mokatebe farmayid : www.shetab442.blogfa.com