Tuesday, November 04, 2008

مراسم لگد زدن به جنازه

دوست نداشتم. اما بدجوری دلم میخواست خیلی حرف بزنم.
برای آقای جوانفکر که به استیضاح تاخته و در رثای جناب وزیر چه ها گفته، این کامنت را گذاشتم:

1- تیتر نوشته تان این است: «خدایا تو شاهد باش». من ترجمه می کنم: «قوم ظالمان بر ما مسلمانان تافته اند». جناب جوانفکر: ما هم مسلمانیم. نیازی هم به صدا کردن خدا نمی بینیم. چون می دانیم همیشه شاهد است.
2- نوشته اید: «استیضاح وزیر در کمتر از سه ماه...» من برداشت می کنم: «اعتماد بسیار زیاد مجلس به احمدی نژاد که به این سرعت نابود می شود»
3- نوشته اید: «اقتدار مجلس زیر سئوال می رود». من پاسخ می دهم: «اگر مجلس اقتدار داشت، قبل از استیضاح آقای وزیر درک می کرد که این ماجرا اسمش (یک رسوایی اخلاقی) است.»
4- نوشته اید: «پرهیز رئیس جمهور از عزل ... می تواند تامل برانگیز باشد» . بله تأمل برانگیز بود. چرا رئیس جمهور به خود اجازه می دهد مدرک تحصیلی را «کاغذ پاره» بخواند؟ مگر همین کاغذ پاره ها معیار استخدام کارمندان دولت نیست؟ مگر عضویت در انجمن هایی مثل «انجمن نخبگان ایران» بقدر یک خروار از همین کاغذ پاره ها نمی خواهد؟
5- در باب هزینه های مادی و معنوی که از جیب مردم پرداخت میشود فرموده اید. عرض کنم جیب مردم که فعلاً در اختیار جنابعالی و جناب رئیس هست. نرخ این دعوا را که معلوم فرمودید، هزینه های مدیریت کلان و حوادثی مثل تورم، انرژی هسته ای، قطعی برق، بحران شکر و... را نیز دقیقاً معلوم فرمائید ما تکلیفمان را برای بقیهء برنامه مدیریتی تان بدانیم. از کمر خم شدهء من جوان، چیزی برای شکستن باقی نمانده.
6- فرمودید «اعمال فشار روحی و روانی و تخریب وجهه و شخصیت یک مقام عالیرتبه...». آن را که حساب پاک است، معمولاً در چنین قضایایی دچار فشار روحی نمی شود. مگر اینکه تهدید و ارعاب نموده باشند. چنین است؟ ثانیاً ایشان سابق بر این مقام عالیرتبه نبودند و دائم خودشان را «خدمتگذار مردم» می نامیدند. داستان چیست؟
7- فرمودید: «آقای کردان وقتی با سووالات و شبهات ... درقبال مدرک دکترای خود مواجه شد...». صادقانه عرض کنم: گواهی موقت پایان تحصیلات را که به ما می دادند، هر چند هم ناچیز، حداقل ده بار مرورش نمودیم مبادا خدشه ای داشته باشد. مدرک ایشان را در همان نگاه اول، بدون خواندن یقین کردیم تقلبی است. به نظر شما، اگر جناب وزیر متوجه چنین موضوع پیش پا افتاده ای نشده اند، دقیقاً به عنوان بالاترین پست مدیریتی کشور، متوجه چه چیزی می خواهند بشوند؟
8- زدن مهر بی صداقتی به آقای کردان ، آیا به منزله تشویق ناخواسته دیگران به پنهان کاری و قلب واقعیت ها نخواهد بود؟ جواب: جانم؟ جناب جوانفکر؟ شما و از این حرفها؟؟؟ من فکر می کنم بیشتر تشویق به این امر خواهد بود که هر کس مدرکی از آموزشگاه زبان سر کوچه گرفته، قبل از نمایش دادن آن به افکار عمومی، یکبار حداقل در اصالت و صحت آن شک کند! و لااقل اجازه ندهد در سازمان زیر دستش ایشان را «دکتر» خطاب کند! به خدا ذره ای عدل هم خیلی چیز مفیدی است.
9- در پایان خدا را شاهد گرفته اید و من هم شک ندارم که شما هم جز حق و عدالت در اندیشه نمی پرورید. اما امان از گفتار شما...

برادر کمترین شما

1 comment:

Anonymous said...

خدایی فضاحت بی نظیر و جانانه ای بود! بسی لذت بردم بعد از مدتهاااااااااااا...دقت کردی بعضیا اصلا نمیخوان به هیچ صورتی دست از بادمجون بازیشون بردارن؟!!! نمیدونم چقدر یه آدم ممکنه ذینفع باشه که حتی بعد از برکناری وزیر هم همچنین دستمال به دست مشغول چیزمالی باشه!!!!!!