Saturday, September 29, 2012

۴۰۰ میلیون نفر

کشور ما با توجه به منابع و گستردگی سرزمینی ظرفیت ۴۰۰ میلیون نفر را دارد.

این جمله را خانم نماینده مجلس فرموده اند.

احتمالاً ایشان بدون در نظر گرفتن منابع آب کشور که روز به روز کمتر میشود یا حتی بدون در نظر گرفتن آمار دهشتناک نابودی منابع طبیعی جنگلی و فضای سبز کشور چنین محاسبه ای را انجام داده اند.

 شاید ایشان چشمشان به رنگارنگ تر شدن قفسه های میوه های وارداتی عادت کرده و شاید تصور کرده اند یک میلیون و هشتصدهزار کیلومتر مربع مساحت کشورمان آنقدر با امکانات زیربنایی مجهز شده است که بتوانند به هر نفر چند هزار متر مربع زمین در کویر بدهند و باز هم جای فراوانی باقی بماند؟

لابد ایشان دقت نکرده اند که واردات گندم کشور دقیقاً چقدر است؟

یا اینکه سفری به شمال نداشته اند و خبر ندارند که واردات برنج آنقدر کشت این محصول را غیر اقتصادی کرده است که فروش شالیزارها برای ساخت ویلا شغل امروزی کشاورزان گیلان و مازندران شده است؟

 شاید ایشان تصور می کنند با یارانه هایی که حذف شد و عواقب تورمی بسیار عادی آن و با کف حقوق 350 هزار تومان و حمایت های همه جانبه قانون از کارمندانی که با مدرک تحصیلی شان فقط 20 هزار تومان در حقوق ماهانه شان اثر دارد، مردم علاقهء فراوانی به داشتن فرزندان بیشتر داشته باشند.

راستی. ایشان یک دکتر استاد دانشگاه هستند و این سایت اختصاصی ایشان است. اما نه تنها هیچ اطلاعاتی در مورد ایشان ندارد، بلکه حتی اشاره هم نکرده اند که خود ایشان چند فرزند دارند و خودشان را در تربیت این فرزندان چقدر موفق می دانند؟

 دوست دارم بدانم مبنای ایشان برای مطرح کردن عدد 400 میلیون چه بوده است؟

 خانم دکتر عزیز. مرجع هایتان برای تز نویسی کهنه شده اند. به جای تولید انبوه مسلمانان بی سواد و کم خرد، به فکر آموزش باشید. این روزها دیگر زمان لشگر کشی و قدرت نمایی کشورگشایان و پز دادن فاتحان به جمعیت انبوه لشگر پیاده نظامشان نیست.

1 comment:

خواجه ملک الملک said...

این دکترها هم پایان نامه ها و تز و اینا شون فقط به درد خودشون میخوره. یکی نیست بهشون بگه بابا یه چیزی بساز یه چیزی بگو که به درد این مملکت بخوره. این همه حساب کتاب که دانشجوهاتون هم ازش سر در نمیارن که ارزشی نداره.