Monday, July 30, 2007

مطالعات غیر اقتصادی

خوب
طرح توسعه معدن عملاً در مطالعات غیر اقتصادی شد. چون نرخ رشد تورم تنها باعث افزایش هزینه ها میشود. اما به دلیل رویکرد دولت به واردات محصولات معدنی خاصی از قبیل همین معدن که ما روش کار کردیم، باعث میشه که قیمت محصول هیچ تغییری نکنه. اینجوری در آمد معدن بعد از پنج سال حتی برای پرداخت دستمزدهای خودش هم کافی نخواهد بود.
خیلی حالبه. که یه ماده معدنی با ارزش افزودهء بالای هشت برابر، در حالی که در جهان به عنوان یه ماده کمیاب و حیاتی مطرح میشه به دلیل سیاست های ویژهء دولت به حال و روزی میفته که حتی برای شروع به تولیدش هم نمیشه سرمایه گذاری کرد.

...

با تشکر فراوان از دوستان و همکاران محترم خصوصی و دولتی در پروژهء ملی «ایران را ویران کنیم». به امید پیروزی های بیشتر
...

قدم بعدی اینه که بتونیم اثبات کنیم پیشرفته ترین و کاربردی ترین طرح ابتکاری من یعنی نیروگاه خورشیدی هم غیر اقتصادیه. بعدش من با خیال راحت میرم تمام امتیازات و حق اختراعاتش رو به یه شرکت خارجی میفروشم و با پولش یه مرسدس و یه ویلا میخرم و عشق دنیا رو میکنم. دیگه هم خر نمیشم که بخوام برای آباد کردن این مملکت اینقدر خودم رو به بند بلا و محنت بکشم.

راستی؟ چرا من اینقدر احمقم؟ چرا وقتی اینقدر ابداعات و ابتکاراتم توی اروپا به سادگی و با قیمت خوب خریدار داره باید اینقدر دیوانه وار پافشاری کنم که توی همین ایران بسازیمش؟
گاهی حالم از خودم و هموطنانم به هم میخوره. اما باز وقتی تمام نقشه ها رو زیپ میکنم که بفرستم برای اون شرکته یه حسی در درونم فشار میاره که یه کم دیگه صبر کن. شاید یکی از این سازمانهای بی سر و ته بیان حمایت کنن تو همین ایران بتونیم بسازیمش...

برق انرژی هسته ای بدجور چشم همه رو گرفته. چیزی که من کوچکترین اعتقادی بهش ندارم.

No comments: