Monday, October 06, 2008

لینک

قابل توجه

 

این وبلاگ rss هم دارد. اما متاسفانه با توجه به مشکلات فیل ـترین –گ! من دسترسی به سایت بلاگر ندارم که قالب وبلاگم را اصلاح کنم. در واقع اصلاً نمی دانم چرا اون علامت نارنجی رنگ از روی صفحهء من جیم زده؟ لینک آر اس اس من را از اینجا کپی بفرمائید.

 

راستی، شما هم این روش فیل -ترین –گ را لابد دیده اید؟ من دقیقاً نمی دانم چطوری این اثر را ایجاد می کنند. اما سایت های زیادی عملاً مشمول این عملیات هستند.

 

برای آنکه بیشتر متوجه عرض بنده بشوید لازم می دانم بیشتر توضیح دهم:

من از یک خط اینترنت پر سرعت استفاده می کنم. این خط که گاهی سرعت آن به 128 کیلوبیت هم می رسد، برای بازکردن یک وبلاگ حدودآ 10 ثانیه وقت میگیرد. اما بازکردن صفحات خاصی در آن بدون هیچ توضیح مستدلی آنقدر طول میکشد تا تایم اوت شود. از جمله صفحات خاصی که مشمول این مشکل می شوند صفحه مدیریت سایتهای بلاگ نویسی از قبیل بلاگفا، پرشین بلاگ و بلاگر هستند. ابتدا تصور می کردم این مشکل مربوط به مرورگر من است. چون از فایرفاکس استفاده می کنم، سری به مرورگرهای دیگر از جمله اپرا و اکسپلورر نیز زدم. در آنها هم این مشکل وجود داشت. اما بطور همزمان وقتی از یک فیلترشکن استفاده می کنم، مشکل بلافاصله مرتفع می شود و صفحات بدون تاخیر و هیچ خطایی باز می شوند. این موضوع را روی چند آی-اس-پی متفاوت نیز امتحان کرده ام و متوجه شدم که در همه آنها این مشکل با اندک تفاوتهایی در جزئیات نرم افزاری اتفاق می افتد. (داتک – پارس آنلاین – سپنتا – خطوط اینترنت هوشمند)

 

من اسم این روش را گذاشته ام فیل –ترین –گ به روش تعارفی. ظاهراً آی-اس-پی ها موظف شده اند این سایتها را به شکلی بلوکه کنند که قابل اعتراض نباشد و بیشتر شبیه یک خطای نرم افزاری به نظر برسد.

No comments: